Lexa

1 op 5 mannen leest bedprestaties af aan dansmoves

26. apr. 2017

Choreograaf Vincent Vianen geeft de belangrijkste danstips

Amsterdam, 26 april 2017 – Hoe zit het met de dansmoves van Nederlandse singles? En wat kun je er aan doen om wat meer aandacht te krijgen op de dansvloer? Zaterdag 29 april is het de Internationale dag van de Dans. Reden genoeg om single Nederland te voorzien van een paar onweerstaanbare dansmoves om indruk te maken op die ene date. Ruim twee derde van de Nederlandse single vrouwen vindt een man met de juiste dansmoves woest aantrekkelijk. Dit blijkt uit onderzoek van datingservice Lexa.nl*. En voor haar dansmoves schaamt ze zich niet (75%). Maar welke basis moves moet je echt in huis hebben om een goede indruk te maken op je date? Choreograaf Vincent Vianen geeft tips!

Danstips voor mannen

Danstips voor vrouwen

Schaamte op de dansvloer

Ruim de helft van de Nederlandse singles vindt het geen probleem om zijn of haar dansmoves te showen tijdens een eerste date. Toch geeft ook 40 procent van de mannen aan zich te schamen voor zijn eigen dansmoves. Ruim de helft van de mannen staat dan ook liever aan de bar, slechts 20 procent gaat de dansvloer op als hij mocht kiezen. Hoewel de vrouwen erg van dansen houden geeft ook 1 op de 4 toe zich te schamen voor haar dansmoves.

‘Je hoeft geen prof te zijn’
‘Zonde’, vindt choreograaf Vincent Vianen, bekend van het tv-programma So You Think You Can Dance. ‘Je hoeft echt geen professionele dansmoves te hebben om indruk te maken op je date. Wat simpele basis moves zijn vaak al genoeg om lekker te kunnen bewegen op de dansvloer. En vind je het toch nog spannend? Stop een beetje tijd in het oefenen van je moves. Want oefening baart kunst, ook op de dansvloer.’

Poets jouw dansskills op!
Speciaal voor de dames en heren die nog wat onzeker zijn over hun dansmoves, en voor iedereen die gewoon onwijs van dansen houden geeft Vincent Vianen in bijgaande video’s nog wat tips om indruk te maken op jouw date. En dames, mocht je het interessant vinden: 1 op de 5 mannen leest jouw kwaliteiten tussen de lakens af op jouw bewegingen op de dansvloer.

*Het onderzoek werd in april 2017 in opdracht van Lexa.nl representatief uitgevoerd door Kien Onderzoek onder 1.043 18+ Nederlandse single mannen & vrouwen.

***

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.