Lexa

39% van de singles date het liefst in de zomer

14. jun. 2019

Op regenachtige dagen daten meer singles online

14 juni 2019, Rotterdam – Summer loving had me a blast… Olivia Newton zong het al van de daken in de kaskraker Grease. De zomer is hét moment om een nieuwe liefde tegen het lijf te lopen. Het zijn vooral de ideale, zomerse omstandigheden die voor de extra kriebels zorgen. Datingservice Lexa.nl deed onderzoek naar de invloed van seizoenen op het dating life van Nederlandse singles en wat blijkt, 39% geeft de absolute voorkeur aan daten in het zomerseizoen.

Zonnig humeur
De herfst scoort het slechtst van de vier jaargetijden, slechts één op de tien singles ziet dit als het uitgelezen seizoen voor a shot at love. Dat de zomer de ideale setting is voor een liefdesboost is niet zo gek. “Minder kleding zorgt voor meer seksuele prikkels, ook hebben we een beter humeur en meer vrije tijd: de gouden formule voor aantrekking. Bovendien heeft de zon ook invloed op ons libido” aldus Drs. Eveline Stallaart, psycholoog en seksuoloog.

Regenachtige dagen doen online daten
Waar de zon goed doet voor het liefdesleven (64%) is de regen een echte deal breaker. Zoenen in de regen -zoals in The Notebook- of samen schuilen voor een hoosbui, is niet iets waar de singles warm van lopen. Slechts 12 procent van de Nederlandse singles zegt op rainy days open te staan voor een date. Voor een kwart van de singles betekent dat niet dat ze thuis op de bank blijven dromen over de ware, zij zien een regenachtige dag als de uitgelezen kans om hun nieuwe liefde online te vinden. Het is op natte dagen waarschijnlijker dat singles online gaan daten.

*Love Connection is een jaarlijks Europees onderzoek over singles en dating. Het onderzoek is, in opdracht van Lexa.nl, uitgevoerd door TNS en liep van 29 oktober tot 16 november 2018. In totaal hebben 9.704 respondenten tussen de 18 en 65 jaar uit 7 Europese landen (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Zweden, Italië en Spanje) meegedaan aan dit onderzoek. Ruim 1.000 singles werden in Nederland geïnterviewd. Het begrip single werd voor dit onderzoek als volgt gedefinieerd: mensen zonder een vaste relatie, ongeacht hun burgerlijke staat. Tijdens de analyse zijn de data zorgvuldig gemeten om de samenstelling van het aantal singles per land, leeftijd en geslacht vast te stellen. Bij de berekening van statistieken op Europees niveau zijn de grootte en samenstelling van de bevolking per land meegenomen.
Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.