Lexa

4 op de 5 singles wil in 2017 een relatie

27. dec. 2016

Eerste weekend van januari schrijft single Nederland zich massaal in op datingservice Lexa.nl

Amsterdam, 27 december 2016 – Hoop jij in 2017 de liefde van je leven te vinden? Je bent niet de enige. 4 op de 5 singles staat in het nieuwe jaar open voor een relatie, of is zelfs actief op zoek naar een nieuwe vlam. Dat blijkt uit onderzoek van datingservice Lexa.nl*. Het eerste weekend van januari zetten veel singles dit goede voornemen daadwerkelijk om in actie; Lexa.nl ziet dan namelijk een forse stijging van het bezoek en nieuwe inschrijvingen. Goed nieuws voor singles die actief zijn op de datingservice, want dat betekent dat er meer vissen in de vijver zwemmen.

Vlogger en single Yvonne Coldeweijer deelt haar datingstips voor 2017 en ging de straat op om voorbijgangers te vragen: Wat is jouw gouden datingtip voor 2017?

Singles opgelet! Dit wordt jouw jaar.
Uit onderzoek blijkt dat de meeste singles (81%) een nieuwe liefde hopen te vinden in het komende jaar. Eén op de vijf mannen (19,7%) heeft het goede voornemen actief op zoek te gaan naar een partner, vrouwen laten het vinden van hun soulmate iets meer over aan het toeval (7% gaat actief op zoek). De voornaamste reden? Bijna de helft (48%) van de singles die een relatie zou willen, geeft aan dat dit is omdat ze niet langer alleen willen zijn. Maar weinig singles staan helemaal niet open voor een relatie, al komt dit vaker voor bij vrouwen (25%) dan bij mannen (10%).

Meer vertrouwen in een betaalde datingservice
Hoewel wij Nederlanders vaak als nuchter worden gezien, hebben we stiekem best een romantisch beeld van hoe we onze grote liefde zullen ontmoeten. Een derde van ons (34,1%) verwacht hem/haar namelijk ergens onverwachts in levende lijve te ontmoeten: een echte meet-cute dus! Anderen denken hun toekomstige partner via vrienden, werk, of een (online) datingservice. Opvallend is dat singles meer vertrouwen hebben in een betaalde datingservice- of app, dan ééntje die gratis is.

Massaal inschrijven op datingservice
Singles die in het nieuwe jaar op zoek gaan naar een partner beginnen hun zoektocht vaak al in het eerste weekend van januari. Dat is namelijk het weekend dat de meeste singles zich inschrijven op datingservice Lexa.nl. Ieder jaar wordt er een piek gezien in het eerste weekend. Afgelopen januari schreven zich 3 keer zo veel singles in dan in een normale maand. Ook dit jaar wordt weer een piek in het aantal nieuwe members verwacht. Misschien is het partnerloze kerstdiner de doorslaggevende reden voor veel singles om echt op zoek te gaan naar iemand? Al tijdens de feestdagen stijgt het aantal nieuwe Lexa.nl leden: single zijn tijdens de feestdagen is minder leuk en zelfs confronterend.

EINDE PERSBERICHT

*Het onderzoek werd in november 2016 in opdracht van Lexa.nl representatief uitgevoerd door Kien Onderzoek onder 1.024 18+ Nederlandse singles.

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.