Lexa

7 van de 10 Nederlandse singles geloven in ware liefde

25. okt. 2016

Singles uit Denemarken zijn het meest romantisch, Fransen zijn sceptischer

Amsterdam, 25 oktober 2016 –  Bijna drie kwart van de Europese singles, zowel mannen als vrouwen, gelooft dat ware liefde niet alleen is voorbehouden aan sprookjes, maar echt bestaat. Dit blijkt uit onderzoek van datingservice Lexa.nl. In Nederland denkt 72% dat het mogelijk is ware liefde te vinden. Opvallend genoeg zijn de Fransen, afkomstig uit het land der liefde, het meest sceptisch van de onderzochte landen als het op het vinden van de ware liefde aankomt (68%). Singles uit Denemarken daarentegen hebben er een rotsvast vertrouwen in dat zij hun levenspartner ooit zullen vinden (79%).

Hoewel veel singles claimen ‘happy single’ te zijn, verlangt een groot aantal wel degelijk naar liefde. Het staat met 80% zelfs bovenaan het wensenlijstje van Nederlandse singles. Liefde is daarmee zelfs belangrijker dan eten, geld en seks. Op een schaal van 1 tot 10 scoren Nederlandse singles een 7 op de vraag hoe graag zij verliefd zouden willen zijn. Liefde speelt dus een belangrijke rol in het leven van de single. En hoe zit dat met romantiek? Volgens meer dan de helft van de Europese singles heeft de hedendaagse technologie mensen minder romantisch gemaakt.

Offers voor de liefde
Hoe ver zouden singles gaan om een nieuwe liefde aan de haak te slaan? In Italië gaat men letterlijk ‘ver’ voor ware liefde, zo blijkt uit het onderzoek van Lexa.nl. Maar liefst 22% van de Italiaanse singles zou naar een ander land verhuizen om bij hun partner te kunnen zijn, tegenover een Europees gemiddelde van 11%. Nederlanders brengen minder grote offers voor de liefde. Zij daten het liefst met mensen uit de eigen provincie (43%). Bijna een derde van de Nederlandse singles kijkt zelfs liever niet verder dan zijn of haar eigen stad.

Over het onderzoek
*LoveGeist is een jaarlijks Europees onderzoek over singles en dating. Het onderzoek is, in opdracht van Lexa, uitgevoerd door TNS en liep van 10 november tot 2 december 2015. In totaal hebben 9.251 respondenten tussen de 18 en 65 jaar uit 7 Europese landen (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Denemarken, Italië en Spanje) meegedaan aan dit onderzoek. 1000 singles werden in Nederland geïnterviewd. Het begrip single werd voor dit onderzoek als volgt gedefinieerd: mensen zonder een vaste relatie, ongeacht hun burgerlijke staat. Tijdens de analyse zijn de data zorgvuldig gemeten om de samenstelling van het aantal singles per land, leeftijd en geslacht vast te stellen. Bij de berekening van statistieken op Europees niveau zijn de grootte en samenstelling van de bevolking per land meegenomen.

Lees het laatste nieuws over Lexa.nl

EINDE PERSBERICHT

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.