Lexa

Een derde van de singles zou binnen een week samen de nacht doorbrengen

4. feb. 2016

Amsterdam, 4 februari 2016 – Wanneer men zich waagt aan een nieuwe romance, worstelt de prille single vaak met het vraagstuk ‘timing’. Uit onderzoek van datingservice Lexa.nl blijkt dat 64% van de Nederlanders in de eerste week na kennismaking met elkaar zoent. Een derde geeft aan al binnen de eerste zeven dagen de lakens met elkaar te willen delen.

“Daten kent geen regels. Door de opkomst van online dating is het niet alleen makkelijker om contact te leggen, de spelregels zijn ook veranderd. Een date is zo gepland en het is minder serieus dan vroeger. We zien dat zoenen binnen twee weken wel een beetje de norm is. Wacht dus niet te lang met het veroveren van je date, want voor je het weet is je vlam gevlogen”, zegt Emiel Spies van Lexa.nl.

Jongeren brengen minder snel een nacht met elkaar door
Een derde van de respondenten geeft in het onderzoek van Lexa.nl aan al binnen een week na de eerste date de lakens met elkaar te willen delen. 43% van de mannen tegenover 17% van de vrouwen wil de eerste week de nacht met elkaar doorbrengen. Ondervraagden tussen 25 tot 34 jaar doen dit over het algemeen het snelst (36%), terwijl jongeren in de leeftijd van 18 tot 24 jaar hier langer mee wachten (23%).

Merendeel zoent elkaar na eerste week
Volgens de Nederlandse ondervraagden in het onderzoek van Lexa.nl, uitgevoerd door YouGov, zoent het merendeel elkaar al in de eerste week na de eerste date. Daarbij blijkt dat vooral mannen er geen gras over laten groeien. Bijna driekwart van hen geeft aan binnen een week voor de bijl te gaan, terwijl de vrouwen iets afwachtender zijn met 55%. Ook leeftijd speelt een rol. In de leeftijd van 25 tot 34 jaar wordt het snelst gezoend, terwijl 55+’ers het eerste lipcontact het langst voor zich uitschuiven.

Wanneer we kijken naar regionale verschillen, blijkt dat singles uit de Noordelijke provincies het snelst een nachtje met elkaar door te brengen, terwijl men in het zuiden van Nederland pas na één tot drie maanden klaar is voor het eerste logeerpartijtje. In de Randstad zijn singles iets terughoudender wanneer het gaat om zoenen.

– EINDE PERSBERICHT-
Over het onderzoek
Het ‘How many days’ onderzoek van Lexa.nl werd in november 2015 uitgevoerd door YouGov onder 1000 respondenten in de leeftijdscategorie 18+.

Regioverdeling:
– Noord: Groningen, Friesland, Drenthe
– West: Utrecht, Noord-Holland, Zuid-Holland, Zeeland
– Oost: Overijssel, Flevoland, Gelderland
– Zuid: Noord-Brabant, Limburg

Over Lexa.nl
Lexa.nl, opgericht in 2002, is de meest aanbevolen datingservice door singles (TNS, 2014) en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Lexa.nl heeft reeds aan het begin gestaan van 120.000 koppels (Ipsos, 2015) en biedt members de beste en meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Lexa App tot het ontmoeten van singles op één van de Lexa Events. Lexa.nl is gevestigd in Amsterdam en is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.

Porter Novelli
Dylan Prins
M: 06 – 1079 1734
E: lexa@porternovelli.nl

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.