Lexa

Eén op de drie vrouwen te afwachtend in de liefde

7. feb. 2017

Datingservice Lexa.nl daagt vrouwen uit meer initiatief te tonen

Amsterdam, 7 februari 2017 – Je bent er één of je kent er één, een vrouw die het niet durft om de eerste stap te zetten in de liefde. Ruim de helft van de Nederlandse single vrouwen heeft namelijk nog nooit zelf het initiatief genomen om een vlam te veroveren. En dat beseffen de meeste single dames zich ook. Eén op de drie vrouwen vindt dat ze te afwachtend zijn in de liefde. Dit blijkt uit onderzoek van datingservice Lexa.nl*. Tijd om deze Valentijn het initiatief bij de vrouwen te leggen!

Twee van de zes valentijnskaarten die beschikbaar zijn op www.ikstuureenkaartje.nl

Afwachten is ouderwets, initiatief nemen in de liefde is stoer!
Dat de man het initiatief neemt blijft natuurlijk leuk, maar is ook wel een beetje achterhaald. Veertig procent van de vrouwen vindt dit namelijk een hopeloos ouderwetse gedachte. Een ruime meerderheid van de vrouwen vindt het juist stoer als de vrouw het initiatief neemt in de liefde (53 procent). Ruim een kwart zou dit ook graag omzetten in actie. Zij vinden het de hoogste tijd dat vrouwen vaker de eerste stap zetten om iemand te laten weten dat ze hem of haar leuk vinden.

Valentijnskaartje liefst anoniem
Wat is nou een makkelijkere manier om de eerste stap te zetten dan een attent kaartje met Valentijn? Ruim de helft van de vrouwen vindt dat dit jaar wel een goed idee. Maar het ondertekenen van het kaartje blijft spannend. Bijna twee op de drie respondenten durven het niet, of twijfelen hier nog erg over.

Dames: dit jaar sturen jullie een kaartje, toch?
Dit jaar helpt Lexa.nl vrouwen om het initiatief te nemen in de liefde. Waarom wachten als je zelf ook actie kunt ondernemen! Vanaf vandaag kun je via www.ikstuureenkaartje.nl uit 6 grappige digitale ansichtkaarten kiezen. Maak de ansichtkaart persoonlijk met een leuke boodschap en Lexa.nl zorgt ervoor dat de kaart op Valentijnsdag wordt verstuurd.

*Het onderzoek werd in januari 2017 in opdracht van Lexa.nl representatief uitgevoerd door Kien Onderzoek onder 1.070 18+ Nederlandse single vrouwen.

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.