Lexa

Isa Hoes meest bewonderde single

8. mrt. 2018

Onderzoek International Vrouwendag: Meest inspirerende NL’se single

7 maart 2018, Amsterdam – Datingservice Lexa.nl deed in aanloop naar Internationale Vrouwendag onderzoek* naar welke vrouwelijke single BN’er het meest bewonderd wordt. Actrice Isa Hoes wordt door de singles bovenaan het lijstje gezet. Eigenschappen die ze het meest bewonderen zijn haar zelfverzekerdheid, zelfstandigheid en charisma. Na Isa vinden we op plek twee en drie respectievelijk Nederlands snelste vrouw Dafne Schippers en presentatrice Dionne Stax.

Zelfverzekerd, zelfstandig en charismatisch

Een rolmodel ben je niet zomaar. De drie belangrijkste kwaliteiten die een single rolmodel moet hebben, zijn volgens de singles van Nederland: zelfvertrouwen (69%), zelfstandigheid (61%) en een mooie uitstraling (57%). Kijkend naar deze drie kwaliteiten kwamen de Nederlandse singles met de volgende top drie voor vrouwelijke single rolmodellen:

1)     Isa Hoes (16,2%)

2)     Dafne Schippers (15,7%)

3)     Dionne Stax (14,8%)

Singles me-time

Lexa.nl vroeg singles ook wat zij als grootste voordeel zien van het leven als single. Voor zowel de mannen als de vrouwen is bepalen van de eigen agenda (60%) en geen verantwoording hoeven afleggen (61%) het allerfijnste. Maar vooral de mannen zien ook een ander heel groot voordeel: flirten met wie je maar wilt (34% tegenover 24% van de vrouwen) en seks hebben met meerdere partners (24% tegenover 7% van de vrouwen).

Mannen gaan voor Dionne Stax

Wat nog wel opviel, is dat mannen en vrouwen los van elkaar best wel verschillen in bewondering van de single vrouwen. Waar mannen voor de blondines kiezen, vinden we bij de dames de brunettes in de top. De single vrouwen die door mannen het meest bewonderd worden zijn:

1)     Dionne Stax (21%)

2)    Dafne Schippers (19%)

3)    Maan de Steenwinkel (14%)

De Nederlandse vrouwen bewonderen hele andere dames:

1)     Isa Hoes (24%)

2)    Marieke Elsinga (15%)

3)    Dafne Schippers (12%)

*Het onderzoek werd in februari 2018  in opdracht van Lexa.nl representatief uitgevoerd door Kien Onderzoek onder 1.056 Nederlandse single mannen en vrouwen tussen de 18 en 50 jaar.

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.