Lexa

Jesse Klaver meest populair voor een date

3. mrt. 2017

Vrouwen geïnteresseerd in Geert Wilders om zijn ideeën

Amsterdam, 3 maart 2017 – Één op de vijf vrouwen zou wel eens op date willen met lijsttrekker Jesse Klaver. Maar ook Mark Rutte, Geert Wilders en Emile Roemer zijn gewild voor een date. Dat blijkt uit onderzoek* van datingservice Lexa.nl. Vrouwen zijn vooral dol op Jesse Klaver vanwege zijn ideeën, spontaniteit en zijn charisma. Maar ook geeft een derde van de vrouwen aan voor hem te kiezen vanwege zijn looks. Het uiterlijk van Klaver wordt een stuk aantrekkelijker gevonden dan dat van de overige lijsttrekkers. Bij Mark Rutte valt vooral zijn gevoel voor humor in de smaak. De vrouwen die met Geert Wilders op stap willen, doen dit vooral om zijn ideeën (67%). En lijsttrekker Alexander Pechtold? Die trekt de dames voornamelijk aan door zijn intelligentie.

Vrouwen zijn het meest gecharmeerd van de ideeën (42%), spontaniteit (32%) en bevlogenheid (29%) van onze lijsttrekkers. Macht (2%) en geld (1%) zijn maar voor weinig vrouwen een reden om op stap te willen gaan met een politicus.

Uiteten met Rutte of lekker wandelen met Van der Staaij
Meest populaire activiteiten voor een date met een lijsttrekker zijn een etentje of een kopje koffie drinken. Vooral Mark Rutte wordt gezien als de ideale kandidaat om een hapje mee te eten, geeft bijna de helft van de vrouwen aan. Eén op de vijf vrouwen zou wel een rondleiding door de Tweede Kamer willen op hun date, hierbij is Sybrand Buma van het CDA voor velen de favoriete gids (44%). Opvallend is dat de dames die voor SGP lijsttrekker Kees van der Staaij gaan, het liefst een lange bos- of strandwandeling met hem maken (27%).

Vrouwen benieuwd naar werk – privé balans
Ruim twee derde van de vrouwen is benieuwd hoe de politicus zijn werk combineert met zijn privéleven. Een derde vraagt zich af of het thuisfront achter zijn rol als lijsttrekker staat en 15% wil weten of hij werk of privé belangrijker vindt. Het lijkt er dus op dat vrouwen erg benieuwd zijn of de lijsttrekker van hun keuze wel genoeg tijd heeft voor een leuke relatie.

*Het onderzoek werd in februari 2017 in opdracht van Lexa.nl representatief uitgevoerd door Kien Onderzoek onder 1.129 18+ Nederlandse vrouwen.

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.