Lexa

Last Christmas, I gave you… Wat geven singles hun nieuwe crush?

6. nov. 2019
Amsterdam, 6 november 2019 – Je bent head over heels verliefd en jij en je nieuwe vlam beginnen elkaar steeds beter te leren kennen. Maar dan besef je dat de feestdagen al bijna voor de deur staan… Wat ga je hem of haar geven? Datingservice Lexa.nl onderzocht wat Nederlandse singles uitgeven aan een allereerste (kerst)cadeau voor hun nieuwe liefde. Wat blijkt, meer dan de helft van singles vindt een gezellig etentje met z’n tweeën het leukst om te geven, maar dan alleen niet te chique.

Liefde is onbetaalbaar
Last Christmas, I gave you…  Het gevoel van verliefdheid is niet uit te drukken in euro’s. Toch blijkt dat Nederlanders niet heel gul zijn als het gaat om een cadeau voor een prille liefde: meer dan 50 euro mag een (kerst)cadeautje niet kosten. Ruim een derde koopt een cadeau met een waarde tot 50 euro. Een kwart zit daar iets onder: 15 tot 30 euro. Een cadeau van 100 euro of meer blijkt zeldzaam, slecht 4% van singles wil dit uitgeven aan een presentje.

Niet zomaar een aardigheidje
Een cadeautje kopen voor een nieuwe liefde blijft lastig. Jullie kennen elkaar nog niet al te lang, maar het moet wel iets speciaals zijn, een herinnering aan de eerste feestdagen die jullie met elkaar doorbrachten. Lingerie is volgens veel singles wat te gewaagd, slechts 10% durft het aan om een sexy setje aan te schaffen.

De top-5 cadeaus om hun nieuwe lover mee te verrassen volgens singles:

1. Uit eten 51%
  2. Paar dagen weg 40%
  3. Kaartje voor festival of concert 35%
  4. Sieraad 25%
  5. Foto van samen in mooie lijst 14%

Good food, good mood! Samen genieten van lekker eten zorgt volgens singles voor een desert tussen de lakens, zo bleek uit eerder onderzoek van Lexa. 39% van de singles Nederlanders geeft aan dat lekker eten hen in de stemming brengt voor seks.

No go’s
Waar je niet mee hoeft aan te komen zijn kleding, snoep of waardebonnen. Deze zijn het minst populair onder de singles. Prima cadeaus voor een vriendin of bekende, maar niet voor de grote liefde van je leven!

Maar no worries, mocht je nu écht geen idee hebben wat je jouw nieuwe vlam moet geven, uit onderzoek blijkt dat de verwachtingen niet ál te hoog zijn. Van de heren vindt 2 op de 3 single gents het een lief gebaar, maar ziet het niet als iets vanzelfsprekends. Want eerlijk is eerlijk, de eerste maanden van verliefdheid wil je niets anders dan tijd met elkaar doorbrengen. En welk cadeau is fijner dan jouw nieuwe crush naast je aan het kerstdiner?

*Het onderzoek werd in juli 2019 in opdracht van Lexa.nl representatief uitgevoerd door Kien Onderzoek onder 1.121 Nederlandse single mannen en vrouwen tussen de 18 en 50 jaar oud.
**Love Geist is een jaarlijks Europees onderzoek over singles en dating. Het onderzoek is, in opdracht van Lexa.nl, uitgevoerd door TNS en liep van 26 oktober tot 7 november 2017. In totaal hebben 9.610 respondenten tussen de 18 en 65 jaar uit 7 Europese landen meegedaan aan dit onderzoek.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Voor meer informatie kun je contact opnemen met lexa@coopr.nl

Over Lexa
Lexa, opgericht in 2002, is erkend als de datingservice die de beste service biedt (TNS, 2018) en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Dankzij Lexa vonden 320.000 singles de liefde (Research Now, april 2018) en biedt members de beste en meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Lexa App tot het ontmoeten van singles op één van de Lexa Events. Lexa.nl is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl
Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.