Lexa

Lexa.nl lanceert nieuwe merkcampagne

27. dec. 2017

Little Details, Great Stories maakt online daten weer persoonlijk

Amsterdam, 27 december 2017 – Lexa.nl, marktleider van online daten in Nederland, gaat met een compleet nieuwe strategie de Nederlandse singles op een meer persoonlijke manier bij elkaar brengen. Met nieuwe features, zoals een Spotify plug-in en coach Lara Bot, in zowel de (web)app als online geeft de datingservice singles nieuwe manieren om meer te weten te komen over een potentiële date. De nieuwe geïntegreerde campagne ‘Little Details, Great Stories’ is vanaf 26 december te zien en te horen op zowel tv en radio als online.

Online dating weer persoonlijk maken
Online dating heeft in de afgelopen jaren een vogelvlucht genomen. Het taboe is eraf, en voor miljoenen singles wereldwijd ging er een hele nieuwe wereld open vol met nieuwe potentiële liefdes. Het gaf ze de mogelijkheid om mensen te ontmoeten buiten de voor hen zo vertrouwde plekken. Maar met het groeiende speelveld kunnen singles soms ook tussen de bomen het bos niet meer zien.

“Online daten heeft het daten voorgoed veranderd. Echter zien we nu dat de singles steeds vaker verdwalen in het overgrote aanbod dat op ze afkomt.  Het puur beoordelen van een match op basis van een profiel foto maakt het online daten steeds oppervlakkiger. Daarbij merken we dat relaties vaak alleen online blijven. Dat vinden wij bij Lexa.nl zonde. Met onze nieuwe campagne: Little Details, Great Stories willen we er juist de nadruk op leggen dat het belangrijk en leuk is om de kleine details van de ander te ontdekken als je samen het liefdesavontuur aan gaat,” zegt Emilie de Feautereau, Brand & Communication director, Meetic Europe.

Een complete toolkit voor singles
Samen met de nieuwe campagne lanceert Lexa.nl ook nieuwe technologieën op haar platform die ervoor zorgen dat singles op een makkelijke en leuke manier gedeelde interesses bij elkaar kunnen ontdekken. Zo biedt de integratie van Spotify singles een perfecte ‘ice-breaker’ bij het chatten met een andere singles. Ook kan de gebruiker zijn of haar favoriete nummers toevoegen aan het online profiel. Daarnaast biedt Lexa.nl als eerste een virtuele dating coach: Lara Bot. Zij helpt singles op weg in hun dating avontuur. Lara Bot helpt bij het registreren en het invullen van een datingprofiel, maar zal uiteindelijk ook kunnen helpen bij het vinden van de juiste date. Door middel van artificial intelligence is Lara zelflerend en kunnen er echte gesprekken gevoerd worden met haar. Ook blijft Lexa.nl via haar events singles bij elkaar brengen in de ‘offline-wereld’. Naast etentjes, activiteiten en borrels in het hele land organiseren ze ook reizen waarbij singles samen nieuwe en echte ervaringen op doen.

Little Details, Great Stories
Met de nieuwe campagne biedt Lexa.nl singles een meer persoonlijke ervaring, waardoor achter de profielfoto van een potentiële date ook veel meer kleine details te weten kunnen komen. Op deze manier kunnen singles sneller en op een meer persoonlijk niveau een connectie kunnen maken met een ander, welke ook zullen leiden tot meer echte ontmoetingen offline.

Little Details, Great Stories is een geïntegreerde campagne die in heel Europa tegelijkertijd op verschillende kanalen van start gaat: TV, radio en online. De campagne start 26 december op tv en online, en zal begin 2018 ook op de radio te horen zijn. De geïntegreerde campagne blijft zich in de loop van 2018 ontwikkelen met nieuwe commercials en edits op de verschillende kanalen.

Bekijk hier de nieuw commercials op Youtube (1), (2), (3), (4)

Credits
Verantwoordelijke bij Meetic: Alexandre Lubot, Emilie de Feauterau, Julie Deffontaines, Sophie Ak Gazeau, Roelijne Peters
Reclamebureau: MARCEL
Creatie: Jules Jolly, Maoré Vallejo
Copywriter: François Guyomard
Strategische planning: Séverine Bavon, Léoda Esteve
Inkoop: Sébastien Jauffret, Berangere Schehl, Philippe Franc
Social: Loris Bernardini, Anh-Dao Lepinaux, Julien Petit
TV productie: Cléo Ferenczi, Corretin Harran

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.