Lexa

Lexa.nl matcht singles met Spotify

23. jan. 2018

Muziekvoorkeur maakt daten nog persoonlijker

Amsterdam, 18 januari 2017 – Datingservice Lexa.nl gaat singles matchen op basis van persoonlijke muziekvoorkeur. De integratie van Spotify plug-in op Lexa.nl en de Lexa app is onderdeel van de eind december gelanceerde nieuwe merkcampagne ‘Little Details, Great Stories’, waarbij Lexa.nl  online daten weer persoonlijk maakt. En wat is nu persoonlijker dan muzieksmaak? En mocht een Member weinig inspiratie hebben, dan biedt de Spotify playlist van Lexa.nl uitkomst. Zij zochten namelijk uit welke liefdesliedjes het meest populair zijn bij de Nederlandse singles.*

Over (muziek)smaak valt niet te twisten…
Iedereen heeft zo zijn voorkeur als het gaat om muziek, en het is vaak ook een deel van wie je bent. Tijdens daten speelt muziek vaak een belangrijke rol. Daarom heeft Lexa.nl ervoor gekozen om muziek te integreren in haar app en op de website. Zo kunnen Members hun favoriete nummer via Spotify integreren op hun profiel, en zelfs hun favoriete nummers delen met een match via een berichtje. En voor singles met weinig inspiratie, heeft Lexa.nl een eigen Spotify lijst gemaakt met de meest favoriete liefdesliedjes van de Nederlandse singles.

Spotify integratie
De uitbreiding met de Spotify feature geeft gebruikers de kans het profiel te verrijken met nog meer persoonlijke details, zijn of haar favoriete nummers. Voor gebruikers zonder Spotify account is een preview van het favoriete nummer van de potentiële date te beluisteren en met een Spotify account is het nummer in geheel te beluisteren. De integratie van Spotify singles is een perfecte ‘ice-breaker’ bij het sturen van berichten met een andere singles en de zoektocht naar de (muzikale) soulmate.

*Het onderzoek werd in april 2017 in opdracht van Lexa.nl representatief uitgevoerd door Kien Onderzoek onder 1.043 Nederlandse single mannen en vrouwen van 18 jaar en ouder.

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.