Lexa

Lexa.nl presenteert Singles bucket list

10. feb. 2016

Avondje voor jezelf op één

Amsterdam, 10 februari – Wanneer Nederlanders moeten kiezen hoe ze hun laatste avond als single willen doorbrengen doen ze dit het liefst met een goede fles wijn op de bank, onder het genot van kaasjes en een film. Uit het Singles bucket list-onderzoek van datingservice Lexa.nl blijkt dat vier van de tien singles hier de voorkeur voor hebben. Andere singles feesten het liefst de hele avond door met hun vrienden (28%) of kijken een nacht lang naar hun favoriete serie of voetbalwedstrijd (21%). De fameuze one night stand of trio staat slechts op de vierde plek (20%).

Top 7 Singles bucket list, bron Lexa.nl*

1. 1. Op de bank liggen met een fles wijn, kaas en een goede film – 37%
  2. 2. De hele nacht feesten met je vrienden – 28%
  3. 3. Een hele nacht lang naar je favoriete serie of een voetbalwedstrijd kijken – 21%
  4. 4. Een one night stand of een trio – 20%
  5. 5. Je favoriete ongezonde maaltijd vol met uien en knoflook klaarmaken – 13%
  6. 6. De badkamer gebruiken met de deur open en de hele dag naakt rondlopen door het huis – 10%
  7. 7. Zoveel mogelijk haar laten groeien op alle plekken. Geen noodzaak om te scheren! – 6%
  8. 8. De waaghals uithangen: bungeejumpen of skydiven – 6%

Wereldreis vóór serieuze relatie
Wanneer gevraagd wordt naar welke activiteit men absoluut wil doen voordat er een langetermijnrelatie wordt aangegaan staat de wereldreis bovenaan. Zo wil uit het Lexa.nl onderzoek bijna de helft een verre reis maken. In het buitenland werken (20%) en carrière maken (17%) zijn  activiteiten die op de tweede en derde plaats komen.

“De meeste singles hebben een to do list die ze willen afstrepen voordat ze aan een relatie beginnen. We zien dat Valentijnsdag het ideale moment is om punten te scoren bij je crush, wacht dus niet te lang als single met het afstrepen van je bucket list. Want voor je het weet is de match gemaakt”, zegt Emiel Spies van Lexa.nl.

Jan Kooijman en Nicolette van Dam op nummer één
Mochten singles nog een keer daten met een bekende Nederlander voordat zij een relatie aangaan , dan staan  Jan Kooijman en Nicolette van Dam op nummer één  met hun personality en looks. In de top zes staan onder anderen acteurs Lieke van Lexmond, Birgit Schuurman, Jim Bakkum en Manuel Broekman. Zij schitteren binnenkort als single in de nieuwe bioscoopfilm Rokjesdag van regisseur Johan Nijenhuis. Lexa.nl is partner van de film over dating als topsport en hoe je een leuke match vindt.

Top 6 Bucket list BN´ers vrouwen, bron Lexa.nl*

1. 1. Nicolette van Dam – 29%
  2. 2. Lieke van Lexmond – 26%
  3. 3. Carice van Houten – 23%
  4. 4. Yolanthe Sneijder-Cabau – 22%
  5. 5. Hanna Verboom – 20%
  6. 6. Birgit Schuurman – 18%

Top 6 Bucket list BN´ers mannen, bron Lexa.nl*

1. 1. Jan Kooijman – 34%
  2. 2. Barry Atsma – 30%
  3. 3. Michiel Huisman – 19%
  4. 4. Jim Bakkum – 14%
  5. 5. Manuel Broekman – 10%
  6. 6. Geza Weisz – 6%

* Onderzoek: het Bucket list onderzoek van Lexa.nl, uitgevoerd door Toluna, werd van 8 tot en met 12 januari 2016 gehouden onder 1078 respondenten in de leeftijdscategorie 18+.

– EINDE PERSBERICHT-

Over Lexa.nl
Lexa.nl, opgericht in 2002, is de meest aanbevolen datingservice door singles (TNS, 2014) en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Lexa.nl heeft reeds aan het begin gestaan van 120.000 koppels (Ipsos, 2015) en biedt members de beste en meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Lexa App tot het ontmoeten van singles op één van de Lexa Events. Lexa.nl is gevestigd in Amsterdam en is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.

Porter Novelli
Dylan Prins
M: 06 – 1079 1734

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.