Lexa

Nieuwe merkcampagne Lexa.nl: Start Something Real

24. dec. 2018

Ode aan echte, betekenisvolle connecties in een datingwereld van ‘swipes’

Amsterdam, 24 december 2018  – Op 26 december, één dag voor de start van het online dating piekseizoen, lanceert Lexa de nieuwe merkcampagne ‘Start Something Real’. In de huidige wereld waarin nepnieuws en gefilterde, onrealistische social media accounts onderdeel zijn van ons dagelijks leven, is het meer dan ooit een uitdaging om je niet te laten beïnvloeden en dicht bij jezelf te blijven. In de nieuwe merkcampagne brengt Lexa de online en offline dating wereld dichter bij elkaar, want na de online klik is het de offline connectie die ervoor zorgt dat die ene leuke date de start van een nieuw verhaal kan zijn. De campagne wordt ook uitgerold in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden en Noorwegen. Start Something Real is in Nederland vanaf 26 december te zien en te horen op zowel TV, radio als digitaal.

“De opkomst van ‘quick fix’ datingapps heeft online dating veranderd in een spel van swipes, likes en vluchtig contact. Consumenten zijn gewend aan binge consumptie en daar lijkt online dating geen uitzondering op. Bij Lexa gaat het juist niet om de kwantiteit, maar de kwaliteit van de ontmoetingen en echte connecties tussen singles.”, zegt Roelijne Peters, Market Manager Nederland bij Lexa. Uit onderzoek van Lexa* blijkt dat een meerderheid van de singles (57%) soms het gevoel heeft dat ze meedoen aan een vleeskeuring. Voor driekwart van hen is oprechte interesse het belangrijkste criterium bij online daten.

Betekenisvolle ontmoetingen
Lexa blijft zich inzetten voor de singles die echt op zoek zijn naar ware liefde en biedt singles daarvoor diverse handvatten. Door gedetailleerde profielen en selectie- en zoekcriteria, verificatie van profielen en real life events slaat Lexa een brug tussen online en offline dating.

“Lexa heeft de meest uitgebreide profielen en het inschrijven vraagt dan ook tijd en toewijding van singles. Door deze uitgebreide profielen vergroten we de kans op een echte klik en betekenisvolle ontmoeting tussen singles. Wij geloven in de oprechte intenties van onze singles in hun zoektocht naar liefde.”, aldus Emilie de Fautereau, VP Brand & Communication Europe – Meetic Group.

Start Something Real
Lexa zet deze nieuwe positionering kracht bij door middel van een gedurfde en impactvolle creatieve campagne, gemaakt door het Franse reclamebureau Marcel Worldwide en geregisseerd door Helmi. De commercial toont in eerste instantie een onrealistische wereld overspoeld met nepnieuws, waarna de echte emoties en authenticiteit worden benadrukt van echte verhalen die ontstaan op Lexa. Op 26 december is de lancering van de nieuwe merkcampagne.

*Het onderzoek werd in mei 2018 in opdracht van Lexa.nl representatief uitgevoerd door Kien Onderzoek onder 1.093 18+ Nederlandse singles.

LEXA – MEETIC GROUP
CEO: Alexandre Lubot
CMO: Karine Dussert Sarthe
VP Brand & Consumer Europe: Emilie de Fautereau
VP Markets Europe:  Sophie Ak Gazeau
Marketing Manager Europe: Julie Deffontaines
Market Manager NL: Roelijne Peters

Reclamebureau: MARCEL
Creatie: Gaëtan du Peloux, Youri Guerassimov
Copywriter: Antonin Jacquot
Strategische planning: Léoda Esteve
Social: Anh-Dao Lepinaux, Inès Del Fabbro
Director: Helmi
DOP: Julien Poupard
Producer : Erinn Lotthé Guillon
Line Producer: Sybil Esterez
Post-production: Prodigious
Sound Production: Prodigious
PR: Coopr

Bekijk hier de nieuw commercial op Youtube (onder embargo tot 26 december). Meer informatie over de campagne op www.startsomethingreal.nl
Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.