Lexa

Online Dating Etiquette: Reageer binnen een dag

27. feb. 2018

Nederlandse mannen niet vies van sexy berichtje

Amsterdam, 22 februari 2018 – Nederlandse mannen kunnen een een sexy berichtje na de eerste date wel waarderen, vrouwen lopen hier een stuk minder warm voor. Dit blijkt uit onderzoek van datingservice Lexa.nl onder 1000 Nederlandse singles*. Het is ook lang niet meer zo dat mannen per se het eerste berichtje moeten sturen na een geslaagde eerste date. Voor bijna driekwart van de singles maakt het niet uit wie het eerste berichtje stuurt, al hoopt 3 op de 10 vrouwen toch stiekem dat hun date de eerste stap zet. Shocking: 50% van de mannen vindt het leuk om na de eerste date al een ‘ik hou van je’ via WhatsApp te krijgen!

Blauwe vinkjes aan; reageer binnen een dag

Timing is key als het gaat om een succesvol vervolg van je eerste date. Zowel mannen als vrouwen verwachten binnen een dag een berichtje na de eerste date (80%), 28% ziet het liefst al binnen het uur een berichtje op hun telefoon verschijnen. Wacht dus niet te lang met reageren: 60% van de singles verwacht uiterlijk de volgende dag een antwoord. 1 op de 3 vindt een reactie binnen een week ook nog acceptabel. Ziet een vrouw dat haar date het berichtje heeft gelezen maar er wordt niet gereageerd, dan ervaart ruim 40% dat toch als tegenslag. Emoties die het bij vrouwen oproept zijn: verdrietig, hopeloos, boos of zelfs wraakzuchtig.

Sexting: mannen houden er wel van!

Niet alleen de timing van het berichtje en de reactie is belangrijk na een eerste date. Ook de inhoud van het berichtje kan je kans op een tweede date maken of breken. Hier liggen de verwachtingen van vrouwen en mannen ver uit elkaar. Berichtjes als ‘pak een taxi en kom nog even bij me langs’, ‘ik durf te wedden dat jij er naakt fantastisch uitziet’ of gewoon ‘seks’ wordt door de helft van de heren positief ontvangen. Bij de 90% van de vrouwen zijn zulke berichten een afknapper. Met ‘ik hoop je snel weer te zien’ zit je altijd goed, bijna 85% van de singles vindt dit leuk om te krijgen na een date. Ben je op date geweest met een man en was het liefde op het eerste gezicht? Stuur gerust ‘Ik hou van je’, 50% kans dat hij het leuk vindt om te lezen!

*Love Geist is een jaarlijks Europees onderzoek over singles en dating. Het onderzoek is, in opdracht van Lexa.nl, uitgevoerd door TNS en liep van 26 oktober tot 7 november 2017. In totaal hebben 9.610 respondenten tussen de 18 en 65 jaar uit 7 Europese landen (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Zweden, Italië en Spanje) meegedaan aan dit onderzoek. 1000 singles werden in Nederland geïnterviewd. Het begrip single werd voor dit onderzoek als volgt gedefinieerd: mensen zonder een vaste relatie, ongeacht hun burgerlijke staat. Tijdens de analyse zijn de data zorgvuldig gemeten om de samenstelling van het aantal singles per land, leeftijd en geslacht vast te stellen. Bij de berekening van statistieken op Europees niveau zijn de grootte en samenstelling van de bevolking per land meegenomen.

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.