Ourtime

4 op de 10 single 50-plussers nog nooit op date geweest

26. Jul 2018

En dat terwijl 84% verliefd wil zijn

26 juli 2018, Amsterdam – Datingservice Ourtime heeft onderzoek* gedaan onder de Nederlandse 50-plus singles en wat blijkt, 40% van hen is nog nooit op date geweest. Hoogste tijd voor actie! Ourtime helpt jonge 50-plus singles bij het vinden van een nieuwe vriendschap of liefde. Aan enthousiasme vanuit de singles in ieder geval geen gebrek, merendeel wil (dol)graag weer verliefd zijn.

Online kent geen geheimen
De jonge single 50-plusser weet in zijn zoektocht naar liefde ook online zijn weg te vinden. Bijna de helft geeft in het onderzoek* aan al eens online datingservices gebruikt te hebben. De singles zoeken echter geen korte romance, maar hebben hun zinnen gezet op een lange termijn relatie (39%) of zijn op zoek naar vriendschap (22%).

Date-etiquette: direct een berichtje na de date?
Je bent terug van een geslaagde date, maar hoe nu verder? Wie stuurt het eerste berichtje na een date? De ervaren 50-plusser maakt zich hier niet zo druk over. Bijna tweederde (63%) van de singles kijkt niet continue op zijn telefoon, maar wacht het rustig af. En voor bijna 8 op de 10 van deze singles maakt het ook niet uit wie als eerste een bericht stuurt.

Raad en daad
Voor 8 op de 10 single 50-plussers is het een half jaar geleden sinds een laatste date blijkt uit het onderzoek. Als je nooit of al langere tijd niet gedatet hebt kan dit extra spannend zijn. Hoe kan je jezelf dan het beste voorbereiden op een date? Ourtime biedt singles de helpende hand in de jungle van het online daten. 50-plus vloggers en ervaringsdeskundigen Heidi en Nicole beantwoorden vragen van leeftijdsgenoten op het gebied van daten.

Bekijk nu hier de tweede aflevering van de Ourtime videoreeks ‘Ask a Lady’.
Over Ourtime.nl Ourtime, gelanceerd in 2018, is een datingservice voor singles van boven de 50. Ourtime biedt 50+ singles een veilige omgeving om gelijkgestemden te ontmoeten en samen bijzondere momenten te delen. De datingservice voor de 50+ generatie biedt een verscheidenheid aan functies en mogelijkheden: waaronder meer dan 70 interessefilters, audio-memo's ter verrijking van het profiel en groepsvideochats in het Live Café. Alles is erop gericht om 50+ singles bij elkaar te brengen.

Ourtime wordt geëxploiteerd door Meetic en de aan haar gelieerde bedrijven in Europa, die deel uitmaken van Match Group, een toonaangevende aanbieder van digitale technologieën die ontworpen zijn om mensen te helpen betekenisvolle contacten te leggen. Ga voor meer informatie naar www.ourtime.nl