Ourtime

Goede dansmoves de sleutel tot succes

18. Oct 2018

Onderzoek onder Nederlandse single 50-plussers

18 oktober 2018, Amsterdam – Bijna twee derde van de single vrouwen vindt het aantrekkelijk als hun date goed kan dansen, blijkt uit onderzoek* van 50-plus datingservice Ourtime. Voor 4 op de 10 zijn slechte dansmoves tijdens een date zelfs een afknapper. Mannen zijn daarentegen meer vergevingsgezind als hun date een muzikale misstap maakt. Slechts 1 op de 10 heren zou hierop afknappen. En dat is goed nieuws, want een ruime meerderheid (58%) van de 50-plus singles waagt toch graag een dansje tijdens de eerste date.

Over smaak valt te twisten
Dansen en goede muziek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ourtime vroeg* single 50-plussers naar hun muzikale afknappers, want over goede muzieksmaak valt te twisten. De top 3 muziekgenres die ze liever niet terugzien op de speellijst van hun date zijn hardcore (63%), heavy metal (59%) en techno (53%).

Singles lijken dus minder gecharmeerd van de wat stevigere muziekgenres. Heb je binnenkort een date? Draai popmuziek of ballads, dat lijkt een slimmere muziekkeuze want deze genres staan onderaan de lijst van muzikale turn-off.

‘Friends first’
Na het testen van de danskwaliteiten van je date wordt bij thuiskomst uiteraard ook de balans opgemaakt. Maar met wie deel je het liefst alle ins en outs? ‘Family first’ gaat ditmaal niet op, want  81%** van de singles bespreekt zijn of haar date-avonturen alleen met beste vrienden. Slechts 23%** van hen blijkt broers en zussen in vertrouwen te nemen. En het belangrijkste onderwerp van gesprek? Driekwart vertelt als eerst in geuren en kleuren de activiteiten tijdens de eerste date. Als de potentiële nieuwe vlam op goedkeuring kan rekenen van vrienden en familie aarzelen de singles niet om een vervolgdate te plannen. Ruim 8 op de 10 maakt het namelijk niet uit wie het initiatief neemt en stuurt net zo lief zelf de uitnodiging voor een nieuw afspraakje.

*Het onderzoek werd in april 2017 in opdracht van Lexa.nl representatief uitgevoerd door Kien Onderzoek onder 1.043 Nederlandse single mannen en vrouwen van 18 jaar en ouder, waarbij onderzoeksresultaten van leeftijdsgroep 50+ hier is uitgelicht.

**Love Geist is een jaarlijks Europees onderzoek over singles en dating. Het onderzoek is, in opdracht van Meetic Group, uitgevoerd door TNS en liep van 26 oktober tot 7 november 2017. In totaal hebben 9.610 respondenten tussen de 18 en 65 jaar uit 7 Europese landen (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Zweden, Italië en Spanje) meegedaan aan dit onderzoek. 1000 singles werden in Nederland geïnterviewd, waarbij onderzoeksresultaten van leeftijdsgroep 50+ hier is uitgelicht. Het begrip single werd voor dit onderzoek als volgt gedefinieerd: mensen zonder een vaste relatie, ongeacht hun burgerlijke staat. Tijdens de analyse zijn de data zorgvuldig gemeten om de samenstelling van het aantal singles per land, leeftijd en geslacht vast te stellen. Bij de berekening van statistieken op Europees niveau zijn de grootte en samenstelling van de bevolking per land meegenomen.
Over Ourtime.nl Ourtime, gelanceerd in 2018, is een datingservice voor singles van boven de 50. Ourtime biedt 50+ singles een veilige omgeving om gelijkgestemden te ontmoeten en samen bijzondere momenten te delen. De datingservice voor de 50+ generatie biedt een verscheidenheid aan functies en mogelijkheden: waaronder meer dan 70 interessefilters, audio-memo's ter verrijking van het profiel en groepsvideochats in het Live Café. Alles is erop gericht om 50+ singles bij elkaar te brengen.

Ourtime wordt geëxploiteerd door Meetic en de aan haar gelieerde bedrijven in Europa, die deel uitmaken van Match Group, een toonaangevende aanbieder van digitale technologieën die ontworpen zijn om mensen te helpen betekenisvolle contacten te leggen. Ga voor meer informatie naar www.ourtime.nl