Ourtime

Nieuwe TVC van Ourtime nodigt 50+ singles uit hun eigen geluk te creëren

5. Jan 2022

Amsterdam, 4 januari 2022 – Ourtime, de dating service voor 50+ singles, keert terug op TV met een nieuwe merkcampagne: “Creëer je eigen geluk”. Met de TVC moedigt Ourtime Nederlandse 50+ singles aan het heft in eigen handen te nemen en hun eigen liefdesverhaal te creëren. De commercial is ontwikkeld in samenwerking met Frans creatief bureau Steve en werd een dag voor ‘Love Sunday’ – zondag 2 januari – gelanceerd, dé zondag tijdens het dating piekseizoen waarop de meeste single Nederlanders zich aanmelden bij een dating service.

In de eerdere Ourtime-campagne ‘Samen van het leven genieten’, lag de focus op het samen willen genieten van het leven en het delen van interesses en passies. Hiermee zette het merk in op de voorzichtige introductie van online dating voor 50 plussers. Nu deze generatie hier steeds meer voor open lijkt te staan, is het tijd om deze merkcampagne naar het volgende niveau te tillen.

Geen Prince Charming meer
Ourtime richt zich met deze nieuwe TVC wederom tot de moderne, levenslustige 50+ singles van Nederland. Deze generatie geeft aan zich vrijer (56%) en zelfverzekerder (70%) dan ooit tevoren te voelen, en juist nu beter te weten wat ze zoeken in een partner dan toen ze jonger waren (85%).* Ze wachten misschien niet langer op Prince Charming, maar zijn nog steeds op zoek naar liefde.

In de nieuwe commercial staat deze moderne kijk van 50+ singles op liefde centraal. Zo tonen de verschillende TVC’s romantische ontmoetingen die zijn verankerd in de realiteit van vandaag. Van videobellen tot wandeldates: Ourtime stimuleert Nederlandse 50+ singles om hun eigen liefdesverhaal te creëren.

Over de campagne
Bureau Steve vertrouwde de realisatie van de campagne toe aan de Vlaamse filmregisseur Jaco Van Dormael, die zijn kunde om mooie verhalen te vertellen eerder al bewees met speelfilms Mr. Nobody (met o.a. Jared Leto) en Golden Globe-nominee The Eighth Day. Onder de campagne vallen:

• – een 20 seconden film – een romantische ontmoeting is niet alleen voor in de films.
  • – een 10 seconden film – die meer rechttoe rechtaan is over de diensten van Ourtime: videobellen en daten op basis van gedeelde interesses.

De campagne is sinds 1 januari op tv te zien en wordt naast in Nederland ook uitgezonden in Frankrijk, Italië en het Verenigd Koninkrijk.

Sector of activity: Services
Adverteerder: Ourtime (Meetic)
CEO Match Group EMEA & APAC: Alexandre Lubot
CEO Meetic Group: Matthieu Jacquier
CMO: Céline Boudiere
Brand & Consumers VP: Jérôme Riviere
VP Business Line Senior: Marion Graff
Senior Marketing Manager: Hortense Canel
Junior Marketing Manager: Pau Esteve

Reclamebureau: Steve
Creative Director: Guillaume Lartigue
Copywriter: Lisa Video
Art Director: Clara Petit
Strategy Director: Laure Lagarde
Agency managers: Louis Tierny, Laureline Levy
Productie: Hamlet
Regisseur: Jaco Van Dormael
Prod. Geluid: Tranquille Le Chat

PR: Coopr

* Extern onderzoek uitgevoerd door Panelwizard in augustus 2021 in opdracht van ourtime onder 1.054 Nederlandse 50+ singles.

Over Ourtime.nl Ourtime, gelanceerd in 2018, is een datingservice voor singles van boven de 50. Ourtime biedt 50+ singles een veilige omgeving om gelijkgestemden te ontmoeten en samen bijzondere momenten te delen. De datingservice voor de 50+ generatie biedt een verscheidenheid aan functies en mogelijkheden: waaronder meer dan 70 interessefilters, audio-memo's ter verrijking van het profiel en groepsvideochats in het Live Café. Alles is erop gericht om 50+ singles bij elkaar te brengen.

Ourtime wordt geëxploiteerd door Meetic en de aan haar gelieerde bedrijven in Europa, die deel uitmaken van Match Group, een toonaangevende aanbieder van digitale technologieën die ontworpen zijn om mensen te helpen betekenisvolle contacten te leggen. Ga voor meer informatie naar www.ourtime.nl