Ourtime

Wat 50+ singles het meest missen na een jaar pandemie

31. Mar 2021

En 8 op de 10 houdt zich aan de geldende corona regels rondom daten

Amsterdam, 31 maart 2021 – Met inmiddels een jaar van social distancing, bezoekrestricties en een paar maanden lockdown, snakken we steeds meer naar sociaal contact. Ourtime, dé dating service voor de ‘young at heart’ 50+ singles deed onderzoek naar een jaar online daten in een pandemie, en wat blijkt? We houden ons netjes aan de regels en het ontmoeten van andere mensen missen we veruit het meest. Wat mist de 50+ single nog meer, en hoe wordt er nu gedatet? Ourtime deelt het:

Een ding is zeker: de pandemie heeft het virtuele daten een flinke boost gegeven. 45% vindt dit namelijk momenteel de beste manier om nieuwe mensen te blijven leren kennen. Daarnaast zegt een derde van de 50+ singles vaker online in te loggen op de datingsite dan voorheen. Als de sociale wezens die we zijn, hebben we behoefte aan contact met anderen. Daarom mist de single bijvoorbeeld ook:
– het ontmoeten van andere mensen (65%)
– het uitgaansleven (waar we andere mensen ontmoeten) (59%)
– het fysiek contact met anderen (zoenen, aanraken) (57%)
– culturele activiteiten, zoals musea en dans (44%)
– en het hebben van seks (29%)

Leer elkaar rustig kennen
Hoewel de 50+ single graag contacten legt en erop uit gaat, houdt 8 op de 10 zich echt netjes aan de corona regels (en blijft thuis)! Online andere singles ontmoeten is immers in tijden zoals deze veel verstandiger. Hebben de singles elkaar online al beter leren kennen? Dan kiest de vijftigplusser in corona tijden voor een wandeling in het park (32%), een afspraakje thuis op gepaste afstand (26%), of samen buiten een koffie ‘to go’ halen (9%). Daarentegen geeft de helft aan intussen geen echte date te hebben gehad.

Met verlenging van de lockdown en de aanhoudende avondklok, moeten singles nog even geduld hebben voordat er meer mogelijk is op dating vlak. Een voordeel; juist nu heb je de tijd om iemand online beter te leren kennen, voor de eerste ontmoeting. Nu heb je tijd om elkaars kennis te ontdekken tijdens een digitale pubquiz, maar kan je bijvoorbeeld ook met elkaar videobellen via Ourtime en toch een gevoel krijgen bij je potentiële date. Genoeg mogelijkheden om in deze periode toch te kunnen daten.

*Het Corona onderzoek is een intern onderzoek van Ourtime dat in februari 2021 is uitgevoerd onder 753 Nederlandse 50+ gebruikers.

Over Ourtime.nl Ourtime, gelanceerd in 2018, is een datingservice voor singles van boven de 50. Ourtime biedt 50+ singles een veilige omgeving om gelijkgestemden te ontmoeten en samen bijzondere momenten te delen. De datingservice voor de 50+ generatie biedt een verscheidenheid aan functies en mogelijkheden: waaronder meer dan 70 interessefilters, audio-memo's ter verrijking van het profiel en groepsvideochats in het Live Café. Alles is erop gericht om 50+ singles bij elkaar te brengen.

Ourtime wordt geëxploiteerd door Meetic en de aan haar gelieerde bedrijven in Europa, die deel uitmaken van Match Group, een toonaangevende aanbieder van digitale technologieën die ontworpen zijn om mensen te helpen betekenisvolle contacten te leggen. Ga voor meer informatie naar www.ourtime.nl