Lexa

Ruim 9 op de 10 singles staat open voor liefde in 2019

24. dec. 2018

Dating-alert: Singles na Kerst massaal op zoek naar nieuwe liefde

Amsterdam, 20 december 2018 – Wanneer het op de liefde aankomt zijn singles duidelijk over hun wensen voor 2019. Ruim 9 op de 10 singles (93%) hoopt de ware te ontmoeten, blijkt uit onderzoek van datingservice Lexa.nl*. Nieuw jaar, nieuwe kansen! Bijna de helft van de singles is ervan overtuigd via datingapps liefde te kunnen vinden. Vanaf 27 december gaan Nederlandse singles massaal op zoek; Lexa.nl ziet in die periode een sterke stijging van nieuwe inschrijvingen en een ruime verdubbeling in activiteit met een piekdag op 7 januari. Ready, set, go! Klaar voor een stomende start van 2019.

Uit het onderzoek blijkt dat singles gemiddeld 10 tot 25 keer swipen voordat ze een profiel liken. En wanneer die match er is, wie begint dan het gesprek? Ruim veertig procent van de mannen geeft ook aan uit eigen initiatief het gesprek te beginnen, you go guys! Vrouwen blijken toch vaker een afwachtende houding aan te nemen, slechts een op de tien dames begint zelf de conversatie.

Swipe-moe
Het merendeel (83%) swipet en liket met name wanneer ze alleen zijn. Want eerlijk is eerlijk, het uitzoeken van mr. of mrs. right is toch iets persoonlijks. Met name het weekend is populair onder singles, 1 op de 3 geeft aan voornamelijk op deze vrije dagen actief te zijn. Echter blijkt ook een ruime meerderheid van de hen beu worden van het oppervlakkige swipen, voor 57% voelt het soms zelfs alsof ze meedoen aan een vleeskeuring. Singles willen meer dan alleen de mooie plaatjes en gladde praatjes. Niet meer dan logisch, gezien 75% van de singles aangeeft dat ze oprechte interesse het belangrijkste criteria vinden.

Weet wat je zoekt

In de zoektocht naar ware liefde hebben singles alleen wel de juiste handvatten nodig. Voor ruim de helft (56%) zijn uitgebreide zoekcriteria belangrijk bij het online daten. ”Een uitgebreid profiel van voorkeuren zorgt ervoor dat er minder aanbod overblijft. Hierdoor wordt de keuze makkelijker, in tegenstelling tot quick fix datingapps waar de single keuze heeft uit honderden profielen op basis van enkel beeld”, aldus psychologe en seksuologe Eveline Stallaart.

Met uitgebreide zoekcriteria, verificatie van profielen en real-life events helpt Lexa deze 9 op de 10 singles om hun liefde te vinden in 2019. Want na de online klik, is het de offline connectie die ervoor zorgt dat die ene leuke date een blijvertje wordt. Oprechte interesse is daarbij het belangrijkste ingrediënt voor driekwart van de singles. No playing games, but real love stories!

*Het onderzoek werd in mei 2018 in opdracht van Lexa.nl representatief uitgevoerd door Kien Onderzoek onder 1.093 18+ Nederlandse singles.

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.