Lexa

Ruim kwart van de Nederlanders ziet samenwonen als ultieme bevestiging van relatie

10. feb. 2020
Cause if you like it, then you shoulda put a ring on it… Wanneer weet je nu of het ‘aan’ is? Of hij of zij net zo serieus in de relatie staat als jij? That you’re in for the long run. Is die ring om je vinger het bewijs of is het maken van toekomstplannen voldoende om je relatiestatus naar ‘longterm’ te wijzigen? Voor 26% van de Nederlanders is bij elkaar intrekken het moment wanneer ze hun relatie als een langetermijnrelatie bestempelen, zo blijkt uit onderzoek van datingservice Lexa*.

Voor nog eens 45 procent van de Nederlandse mannen en vrouwen is dat zodra ze dit naar elkaar uitspreken en plannen smeden voor hun toekomst samen. Deze plannen kunnen gaan over huizen kopen, kinderen krijgen, emigreren of andere levensveranderende keuzes. Op de tweede plaats staat het samenwonen. Daarnaast noemt 16% hun relatie serieus zodra ze elkaars ouders, broers, zussen, tantes, ooms en andere familieleden hebben ontmoet. De meest gegeven antwoorden in het onderzoek zijn als volgt:

1. Samen toekomstplannen maken (45%)
  2. Bij elkaar intrekken (26%)
  3. Elkaars familie ontmoeten (16%)
  4. Trouwen (5%)
  5. Samen een huis kopen (3%)
  6. Samen een huisdier nemen (2%)
  7. Een gezamenlijke rekening openen (1%)

Ode aan de echte liefde
Lexa streeft naar meer serieuze connecties in de huidige datingwereld die vooral bestaat uit vluchtige contacten en ‘swipes’. Met de campagne ‘Start Something Real’ is Lexa er voor singles die wél bereid zijn om te committen en die gaan voor the long run.

*Love Connection is een jaarlijks Europees onderzoek over singles en dating. Het onderzoek is, in opdracht van Lexa.nl, uitgevoerd door TNS en liep van 29 oktober tot 16 november 2018. In totaal hebben 9.704 respondenten tussen de 18 en 65 jaar uit 7 Europese landen (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Zweden, Italië en Spanje) meegedaan aan dit onderzoek. Ruim 1.000 singles werden in Nederland geïnterviewd. Het begrip single werd voor dit onderzoek als volgt gedefinieerd: mensen zonder een vaste relatie, ongeacht hun burgerlijke staat. Tijdens de analyse zijn de data zorgvuldig gemeten om de samenstelling van het aantal singles per land, leeftijd en geslacht vast te stellen. Bij de berekening van statistieken op Europees niveau zijn de grootte en samenstelling van de bevolking per land meegenomen.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Voor meer informatie kun je contact opnemen met lexa@coopr.nl

Over Lexa
Lexa, opgericht in 2002, is erkend als de datingservice die de beste service biedt (TNS, 2018) en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Dankzij Lexa vonden 320.000 singles de liefde (Research Now, april 2018) en biedt members de beste en meeste functionaliteiten om singles te ontmoeten, van geavanceerd zoeken met de uitgebreide Lexa App tot het ontmoeten van singles op één van de Lexa Events. Lexa.nl is onderdeel van Meetic Group, een internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp dat internationaal beursgenoteerd is (Nasdaq: IACI). Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl
Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.