Lexa

Single zijn tijdens Valentijn is niet erg, ermee geconfronteerd worden wél

12. feb. 2015

Hoewel de meesten het niet erg vinden om op Valentijnsdag single te zijn (75%), vindt zowel 44% van de mannen als de vrouwen het vervelend om hiermee door anderen geconfronteerd te worden. Dit blijkt uit het jaarlijks Valentijnsonderzoek van Lexa.nl, dat werd gehouden onder ruim 3.500 singles die ingeschreven staan op de datingsite.

Voorkeuren en angsten tijdens Valentijnsdag
Verder blijkt uit het onderzoek dat de ultieme Valentijnsdate een klassieker is; het liefst gaan singles romantisch uit eten (mannen 28%, vrouwen 33%). Dit wordt gevolgd door een sportief uitje, zoals wandelen, bowlen of fietsen. De grootste nachtmerrie tijdens een Valentijnsdate is dat een date komt opdagen, jou ziet en direct rechtsomkeert maakt (40%). Daarnaast krijgen singles de kriebels van ongemakkelijke stiltes (32%) en bestaat de angst dat een date helemaal niet komt opdagen (21%). Zowel mannen als vrouwen liggen niet echt wakker van blunders tijdens de date, zoals struikelen, iets tussen de tanden hebben of de naam van de date vergeten.

‘Ja’ tegen lekker geurtje, ‘nee’ tegen telefoon
Wat wel als grote afknappers tijdens een Valentijnsdate wordt gezien, verschilt per geslacht. Zo is dat voor vrouwen een onprettige lichaamsgeur (50%), gevolgd door constant op de telefoon kijken (30%). Bij mannen is dit juist andersom. Zij knappen af op vrouwen die constant op de telefoon kijken (51%), gevolgd door een dame die niet lekker ruikt (28%). Mannen die flauwe grappen maken en vrouwen die veel praten kunnen met een gerust hart op een date gaan op Valentijnsdag. Dit wordt namelijk door slechts 3% als een afknapper bestempeld.

Liever Humberto dan Chris
Vrouwen gaan graag op een date met een type man als Humberto Tan (23%), gevolgd door Chris Zegers (21%). Daarmee is Chris door Humberto verslagen, want dit is de eerste keer in vijf jaar dat Zegers níet op de eerste plaats staat. Hekkensluiter is Jort Kelder met 3%. Maar ook mannen hebben zo hun ideale date voor ogen. Zij gaan graag op date met een type vrouw als Nicolette van Dam (16%), gevolgd door Quinty Trustfull (12%). Yolanthe is dit jaar in de top 10 gedaald naar slechts 5%. Ook geeft 5% van de single mannen en vrouwen aan dat ze Valentijnsdag willen doorbrengen met…. een ex.

Flirtweek

Lexa organiseert van 9 tot 15 februari de Flirtweek. Een week vol spannende en gezellige events, zoals Rollerskaten in Capelle aan de Ijssel en de Valentijnsloop in Amsterdam, waar singles met elkaar kunnen flirten.

Relevante links

Lexa.nl / Flirtweek

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.