Lexa

Singles zin in Koningsdag

22. apr. 2014

Ondanks het feit dat singles Koningsdag het liefst samen met hun vrienden vieren (52 procent) zien ze het wel als een goed moment om een eventuele nieuwe liefde tegen te komen (72 procent). Het vrolijke en losse karakter van deze dag en de nodige alcoholische versnaperingen maken het volgens de singles makkelijker om op anderen af te stappen. De drempel is lager en singles vinden het al snel leuk om door anderen te worden aangesproken. Geheel gekleed in het oranje is er dit jaar niet bij, 67 procent geeft wel aan een kleine oranje of Koningshuis gerelateerde decoratie te dragen.

Niet voor de buis
Singles mogen dan zin hebben in Koningsdag, het officiële bezoek van Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima aan De Rijp en Amstelveen kan ze weinig boeien. Ruim de helft geeft aan het bezoek aan een Nederlandse gemeente een leuke traditie te vinden, maar zegt het niet op televisie te volgen.

Koningin Maxima favoriet
Erg verrassend is het niet dat Koningin Maxima door de Nederlandse singles uitroepen is als meest favoriete lid van het Nederlandse Koningshuis. De van origine Argentijnse schone ontvangt tijdens officiële gelegenheden vele complimenten over haar mooie voorkomen en perfecte stijl. Zo vond ook 84 procent van de mannelijke singles. Prins Maurits werd door de vrouwelijke singles bovenaan het lijstje geplaatst.

Jort Kelder & Lauren Verster beste vervanging
Mochten Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima onverwachts verhinderd zijn, dan zien de Nederlandse singles Jort Kelder & Lauren Verster als een goeie vervanging. Hieruit kan geconcludeerd worden dat singles het belangrijk vinden dat het koppel weet hoe het hoort. Andy en Melissa van der Meijden komen helaas niet in aanmerking, zij haalden met 3% de laatste plaats.

Over Lexa Lexa is opgericht in 2002, is een marktleider op het gebied van online daten in Nederland, biedt een breed scala aan functies en service. Via de Lexa App , Live -en audio functies en Lexa IRL events, via Lexa hebben singles alle verschillende mogelijkheden om singles te ontmoeten die klaar zijn voor een écht liefdesverhaal. Door technologische innovatie, efficientie, support (tijdens LiveCoaching sessies) en Customer Care service te combineren, Lexa biedt altijd nieuwe services die zijn ontworpen om mensen te helpen om de vonk over te laten slaan.

Lexa is onderdeel van Meetic, dat onderdeel uitmaakt van Match Group, een toonaangevende leverancier van digitale technologieën die zijn ontworpen om mensen te helpen betekenisvolle verbindingen te maken. Kijk voor meer informatie op www.lexa.nl.