Match

Nordmenn drømmer om mer romantikk og mer sex i det nye året

27. des. 2017

Mer romantikk og mer sex står på ønskelisten hos flertallet av nordmenn for 2018. Mest håpefulle er gutta. Datingtjenesten Match har kartlagt våre kjærlighetsdrømmer for året.

(Oslo, desember 2017) Nytt år betyr nye muligheter og nye forventninger. En landsomfattende undersøkelse gjennomført av InFact for nettdatingtjenesten Match kartlegger nordmenns forventninger til 2018 – både når det gjelder romantikk og sex.

Mer enn halvparten – 55 prosent – av alle nordmenn ønsker seg mer romantikk i 2018, uavhengig av sivilstatus. Og ønsket er aller høyst blant de mellom 18-29 år.

Mest sulteforet på romantisk stemning er overraskende nok gutta. Hele 60 prosent svarer nemlig at de håper på mer romantikk i det nye året.

Også menn har behov for litt romantikk i hverdagen! Før var det nok mer forventet at det var mannen som skulle stå for de romantiske innslagene – nå må det gå begge veier. Og romantikk har en viktig plass i alle stadier av et forhold, enten man befinner seg i en tidlig datingfase eller er i et langvarig forhold, sier Linnéa Rinäs, nordisk marketing manager i Match.

Gutta vil ha mer sex

Det er ikke bare romantikk nordmenn ønsker mer av i 2018. Selv om 54 prosent av alle nordmenn er fornøyd med sexlivet sitt i 2017, svarer likevel 55 prosent at de ønsker seg mer sex i året som kommer.

Særlig er det gutta – som med hele 65 prosent – sier «ja, takk» til mer sex i 2018. I motsetning svarer 33 prosent av kvinnene at de faktisk ikke har noen ønsker om mer action under dyna på nyåret.

– Menn og kvinner er forskjellig, men her kan det også være forventningen om sex som spiller inn. Stereotypien er at menn ofte er mer seksuelle enn kvinner, men i mange tilfeller er det også kvinnen som er pådriveren. Det viktigste her er kommunikasjon – spør hva partneren ønsker, sier Linnéa.

Kjærestepar mest fornøyd med sexen

Mest fornøyd med sexlivet i 2017 er de som er i et forhold, men ikke gift eller samboer. Her svarer 70 prosent at de har hatt et godt sexliv i året som gikk. Men dette er også den gruppen hvor flest – 64 prosent – håper på enda mer sengekos i det nye året.

– Kjærestefasen er den tiden hvor man er mest forelsket og fortapt i partnere sin. Det er nok da de fleste har mest sex, og også den perioden hvor hverdagen ikke har satt inn. Derfor er det lett for mange å si at de både er fornøyd – og at de vil ha enda mer, sier hun.

– Uansett hva det nye året bringer, er det viktig å være tydelig på hva man ønsker. Det gjelder enten du er singel eller i et forhold, avslutter Linnéa.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Match

Linnéa Rinäs, Marketing Manager
linnea.rinas@eu.match.com

Kommunikasjonsbyrået Nucleus AS

Anette Jamtvedt

aj@nucleus.no

Om undersøkelsen

Tallene er hentet fra en landsomfattende undersøkelse gjennomført av InFact Norge AS i desember 2017 på vegne av Match.com. Totalt deltok 1037 personer fra 18 år og oppover i undersøkelsen.

Om Match.com

Datingtjenesten Match.com er et møtested for single på jakt etter en date. Enten du er ute etter en spennende date eller livslang kjærlighet, så vil du finne noen blant de tusenvis av single på Match. Match.com ble grunnlagt i 1995 og har vært en aktør på det nordiske markedet siden 2002. I dag er Match.com en markedsleder innen datingtjenester, med tilstedeværelse i 25 land. Selskapet har vært med på å drive utviklingen som har gjort nettdating til en av de vanligste måtene å treffe en partner på. Match.com er en del av IAC, et ledende internasjonalt konsern innen nettbransjen med over 50 ulike varemerker. For mer informasjon, vennligst besøk www.match.no.

Om Match Datingtjenesten Match er et møtested for single på jakt etter en date. Enten du er ute etter en spennende date eller livslang kjærlighet, så vil du finne noen blant de tusenvis av single på Match. Match.com ble grunnlagt i 1995 og har vært en aktør på det nordiske markedet siden 2002. I dag er Match en markedsleder innen datingtjenester, med tilstedeværelse i 25 land. Selskapet har vært med på å drive utviklingen som har gjort nettdating til en av de vanligste måtene å treffe en partner på.