Match

Sexy Valentines-tips for single: Gjør valentinesdagen til en erotisk aften

10. feb. 2017

Sett av kvelden til egenpleie, samle venninner for en litt annerledes jentekveld – eller invester i et nytt leketøy. Valentines Day trenger ikke å  være trist hvis du tør å gjøre noe annerledes, råder sexolog Siv Gamnes.

Valentines Day kan være en prøvelse for single. – Når butikker, medier og Facebook flyter over av forelskede par, hjerter og kjærlighetsersklæringer, er det lett å savne en kjæreste. Men husk at nøkkelen til egen lykke er å være fornøyd med deg selv på godt og vondt. Bruk dagen til å være litt forelsket i deg selv – og husk at det finnes 364 andre dager i året, sier Robin Rutberg Goncalves i Match.

Sett deg selv i fokus

Han får støtte av sexolog Siv Gamnes. Hun har over 20 års erfaring med sexologisk rådgivning, og har møtt mange single som synes Valentines Day kan være tung. –  Stadig flere single forteller at de gruer seg til denne dagen på grunn av alt hysteriet. Det er synd, sier Gamnes.

– Som singel burde man i stedet snu opp ned på hvordan man tenker om Valentines Day. Det er ingen grunn til at man skal ha det kjipt – tvert imot burde nettopp denne kvelden brukes til noe moro. Avtal en date med deg selv – kanskje du til og med kan klare å vri kvelden fra ensom til litt mer erotisk?

Fem tips til single

Sammen med Match gir den erfarne sexologen noen litt annerledes råd til hvordan single kvinner kan glede seg over dagen alene eller med venner:

1. Sexy gave til deg selv: Hvorfor ikke benytte anledningen til gi deg selv en gave? Et nytt sexleketøy kan være akkurat det som skal til for å sprite opp kvelden og ta kvelden til nye høyder. For andre kan nytt sexy undertøy være det som skal til for å gi seg selv en liten boost. For selv om du ikke skal vise undertøyet til noen på valentinsdagen, kan det lille ekstra under klærne være nok å føle seg ekstra flott.
  2. Heite bøker: En litt annereldes bok kan også være alt som skal til for å gjøre kvelden fullkommen. For eksempel kan boken «Sex fra Ah til Åh» gi inspirasjon til egen nytelse – hvor forfatteren Cecilie Kjensli lover orgasmegaranti. Liker du bedre romansjangeren, kan Jojo Moyes «Paris for én» sette den rette stemningen for kvelden.
  3. En kveld med egennytelse: Sett av kvelden til å utforske deg selv og finne dine egne nytelsespunkter. Jo bedre du vet hva du selv liker og nyter, jo bedre vil du ha det både alene og sammen med andre.
  4. Arranger dildoparty: For noen kan det oppleves som litt flaut å utforske dildomarkedet alene. Det er kanskje derfor dildoparty har blitt et populært event. Det blir vanligvis en kveld med mye latter og moro, og er noe alle jentene kan bli med på, både single som opptatte.
  5. Lag en «selvdiggerliste»: Det er ofte lettere å komme på negative ting med seg selv enn det som er bra. En fin selvtillitsboost kan derfor være å skrive ned én bra ting hver dag gjennom en måned eller et år og legge lappene i en eske. Valentines Day er en perfekt dag for å åpne esken med lappene og minne deg selv på hvor bra du er!

– Innsikt om aktiviteten på våre sider viser at antall meldinger sendt mellom medlemmer er på sitt høyeste i tiden rundt Valentine’s Day. Det betyr imidlertid ikke at man trenger å være nedfor fordi selve valentiner-dagen ikke tilbringes på date. Å lære seg selv å kjenne kommer godt med i et fremtidig forhold, og kanskje er nettopp denne dagen perfekt for å lære å kjenne seg selv enda bedre, avslutter Rutberg Goncalves i Match.

For mer informasjon, kontakt:

Match
Robin Rutberg Goncalves, Presseansvarlig
robin.goncalves@eu.match.com

Sexolog Siv Gamnes
siv@gamnes.no

Kommunikasjonsbyrået Nucleus AS

Anette Jamtvedt
aj@nucleus.no

Om Match Datingtjenesten Match er et møtested for single på jakt etter en date. Enten du er ute etter en spennende date eller livslang kjærlighet, så vil du finne noen blant de tusenvis av single på Match. Match.com ble grunnlagt i 1995 og har vært en aktør på det nordiske markedet siden 2002. I dag er Match en markedsleder innen datingtjenester, med tilstedeværelse i 25 land. Selskapet har vært med på å drive utviklingen som har gjort nettdating til en av de vanligste måtene å treffe en partner på.