Match

Dejtmaskin hjälper dig att ta första steget

24. juni 2014

”Jag vet inte om jag vågar” är en vanlig tanke innan man frågar ut någon på en dejt. Ibland känns det som man hellre skulle slåss mot krokodiler än att slänga sig ut i det okända dejtandet. Tänk om det kunde vara lika lätt som när du var liten. Tänk om du kunde låta någon annan ta första steget åt dig, någon som ställer den jobbiga frågan medan du kan dra dig undan i väntan på det osäkra svaret. Nu finns en sådan hjälp att få.

Idag den 24 juni lanserar dejtingsajten Match.com Dejtmaskinen. Det är en app som finns på Match.coms Facebooksida som slumpar fram en potentiell dejt bland dem av dina vänner som uppgett att de inte är i en relation. Eftersom det är Dejtmaskinen som via slumpen föreslår dejten kommer det inte kännas lika dramatiskt som om du hade behövt fråga själv. Istället är det något du och dina vänner kan skratta åt, hitta motivation i eller bli överraskade av. Och dessutom kan man ju alltid skylla på Dejtmaskinen…

– I USA och många andra delar i världen är det en naturlig del av livet att träffas för en drink, en bio eller fika och inte något som behöver vara så allvarligt. Vi önskar att det blev lite mer så här hemma och vill avdramatisera dejtandet. Vi hoppas att Dejtmaskinen kan bidra till de oväntade mötena och skrattfyllda upplevelserna, en chans till en upplevelse eller rolig bekantskap. Och vem vet vad en dejt kan leda till, säger Anna Bofeldt, marknadschef på Match.com

Dejtmaskinen scannar av dina singelvänner på Facebook och föreslår slumpvis en potentiell dejt. Om du är nöjd med valet skickar appen ett meddelande till din vän som sedan kan välja att acceptera inbjudan. Om ni väljer att publicera resultatet på era Facebook-profiler finns också en chans att vinna en dejt till värdet av 3 000 kronor.

Dejtmaskinen kommer att kunna hittas på Match.coms Facebooksida facebook.com/match.se, samt via hemsidan www.match.com. Kampanjen kommer att vara igång under hela sommaren och i september meddelas de par som vunnit tävlingen.

För mer information, kontakta gärna;
Anna Bofeldt, marknadschef Match.com
anna.bofeldt@eu.match.com
070-630 93 53

Om Match Sedan lansering 1995, är Match en av Sveriges ledande dejtingtjänster och erbjuder ett brett utbud av funktioner och tjänster.
Genom Matchs app, live- och ljudfunktioner samt singelevent, har singlar möjlighet att träffa likasinnade för att inleda en äkta kärlekshistoria. Genom en kombination av teknisk innovation, effektivitet och stöd (genom LiveCoaching-möten) och kundtjänst, erbjuder Match alltid nya tjänster för att skapa kärleksrelationer.
Match drivs av Meetic och dess systerbolag i Europa, som är en del av Match Group. Match Group är en ledande leverantör av digital teknologi utformad för att hjälpa människor att skapa meningsfulla relationer. För mer information, besök se.match.com