Match

Match har tagit fram den optimala dejtingparfymen– ”Smells like a Match”

22. dec. 2016

Match har i samarbete med parfymhuset Collect & Bottle tagit fram parfymen ”Smells like a Match” – den perfekta parfymen för dejten. Parfymen är vetenskapligt utvecklad för att skapa största möjliga attraktion mellan människor. Med doftnoter av hedione, grapefrukt, sandelträ och vanilj är ”Smells like a Match” en elegant och fräsch unisexparfym som aktiverar feromonreceptorerna i vårt luktsinne, som i sin tur framkallar känslor av attraktion hos både män och kvinnor. Parfymen finns i en numrerad och begränsad upplaga.

Dofter kan framkalla en mängd känslor och väcka minnen till liv. Enligt vetenskapliga studier finns det ett starkt samband mellan doft och attraktion och vår doft har stor betydelse vid val av partner. Match har tillsammans med parfymören Tomas Hempel på Collect & Bottle i Stockholm tagit fram parfymen ”Smells like a Match”. Parfymen innehåller ingredienser som vetenskapligt ska ge upphov till största möjliga attraktion.

– Vi gör oss gärna lite extra fina när vi ska gå på en dejt. Det första intrycket är väldigt viktigt och det ger även självförtroendet en boost, något som i sin tur även ökar vår attraktionskraft. Det är här Smells like a Match kommer in i bilden. Med vår parfym, skräddarsydd för dejting, vill vi stärka singlars självkänsla och förbättra möjligheterna för en lyckad dejt. Samtidigt kommer vi närmare vårt mål att skapa de bästa förutsättningarna för att svenska singlar ska lyckas i sitt dejtande, säger Robin Goncalves, pressansvarig på Match.

Vetenskapligt framtagen för attraktion
Luktsinnet skiljer sig från andra sinnesintryck då nerverna från näsan går direkt till det område i hjärnan som kallas limbiska systemet. Det limbiska systemen hanterar både vårt minne och våra basala känslor som rädsla, hunger och sexualdrift. Detta innebär att vi faktiskt kan kommunicera kemiskt genom doft. I parfymen ”Smells like a Match” finns hjärtnoten hedione som aktiverar feromonreceptorerna i vårt luktsinne, som i sin tur framkallar känslor av attraktion hos både män och kvinnor.

– Vi på Collect & Bottle har tillsammans med Match jobbat med det här projektet under en längre period. Efter mycket laborerande har vi skapat en doft som passar på både män och kvinnor och som är ämnad för att skapa attraktion. Med toner av grapefrukt, hedione, sandelträ och vanilj är ”Smells like a Match” en elegant och fräsch doft, säger Tomas Hempel, parfymör på Collect & Bottle.

Om ”Smells like a Match”
Parfymen är utvecklad genom ett samarbete mellan Match och Collect & Bottle, som är experter på att ta fram unika dofter. ”Smells like a Match” har toppnoter av bergamott, grapefrukt och svartpeppar. Hjärtnoterna är hedione, incense, lavendel, ros och viol. Avslutningsvis har den basnoter av ambra, cederträ, labdanum, musk, sandelträ och vanilj. Hedione anses ha en stark förmåga att aktivera feromonreceptorerna i vårt luktsinne och i kombination med doftnoterna ros, lavendel, musk, och sandelträ är ”Smells like a Match” sammansatt för att skapa största möjliga attraktion.

Om Match Sedan lansering 1995, är Match en av Sveriges ledande dejtingtjänster och erbjuder ett brett utbud av funktioner och tjänster.
Genom Matchs app, live- och ljudfunktioner samt singelevent, har singlar möjlighet att träffa likasinnade för att inleda en äkta kärlekshistoria. Genom en kombination av teknisk innovation, effektivitet och stöd (genom LiveCoaching-möten) och kundtjänst, erbjuder Match alltid nya tjänster för att skapa kärleksrelationer.
Match drivs av Meetic och dess systerbolag i Europa, som är en del av Match Group. Match Group är en ledande leverantör av digital teknologi utformad för att hjälpa människor att skapa meningsfulla relationer. För mer information, besök se.match.com