Match

MATCH HYLLAR SERIÖSA SINGLAR I NY KAMPANJ

26. dec. 2019

Under 2019 lanserade Match en helt ny varumärkesplattform, ”Start Something Real”, och tog i samband med detta ställning mot oseriösa dejtingappar och den dejtingtrötthet som de ger upphov till. Samtidigt uppmanade man singlar att återvända till en dejtingapp som hyllar äkthet och engagemang. I en ny kampanj slår nu Match ännu ett slag för seriös dejting och seriösa relationer.

En undersökning från Match* visar att 47 procent av alla singelkvinnor klagar över bristen på engagemang hos andra singlar. Detta tros bero på den stora mängden potentiella partners att välja bland och illusionen om att gräset alltid är grönare på andra sidan, vilket kan leda till att singlar känner sig omotiverade till att engagera sig i en ny relation.

Över 180.000 svenskar har träffat sin partner på Match under de senaste 18 åren. Nu lanserar Match en ny kampanj som syftar till att öka engagemanget hos de som nätdejtar och hylla de singlar som vill inleda en seriös relation.

De nya kampanjfilmerna inleds med scener som upplevs vara sexiga, men som sedan visar sig visa något helt annat – par som i början av sin relation visar varandra att de är seriösa och engagerade. Så, vad som ser ut som en striptease, är i själva verket en kvinna som gör plats i sin garderob för sin partner, en man som dansar sexigt, nattar i själva verket ett barn, och grannar som tycks ha en ”härlig stund”, hänger i själva verket upp sin första gemensamma tavla.

Match presenterar dessutom för första gången en nyckelmålgrupp: ensamstående föräldrar. Så många som 51 procent** av singlarna på plattformen har barn och Match vet att det är extra svårt för ensamstående föräldrar att starta riktiga kärlekshistorier och lita på nya människor. Kampanjen uppmärksammar därför att Match är dejtingappen för dem.

Kampanjen syftar till att hylla singlar som verkligen engagerar sig och visar att ibland, är det absolut häftigaste du kan göra i en relation att visa engagemang.

Filmerna är regisserade av Truman & Cooper, och kommer att rullas ut i Frankrike, UK, Italien, Nederländerna, Spanien, Sverige och Norge. Det är en 360-kampanj som kommer att lanseras på TV, radio, i sociala medier och digitalt.

* Kantar – November 2018

** Internal data – December 2019

Om Match Sedan lansering 1995, är Match en av Sveriges ledande dejtingtjänster och erbjuder ett brett utbud av funktioner och tjänster.
Genom Matchs app, live- och ljudfunktioner samt singelevent, har singlar möjlighet att träffa likasinnade för att inleda en äkta kärlekshistoria. Genom en kombination av teknisk innovation, effektivitet och stöd (genom LiveCoaching-möten) och kundtjänst, erbjuder Match alltid nya tjänster för att skapa kärleksrelationer.
Match drivs av Meetic och dess systerbolag i Europa, som är en del av Match Group. Match Group är en ledande leverantör av digital teknologi utformad för att hjälpa människor att skapa meningsfulla relationer. För mer information, besök se.match.com