Match

Match öppnar en popup-kärleksakut

28. mars 2018

Att nästan 31 % av Sveriges singlar har nätdejtat* gör att det aldrig har varit lättare att hitta en partner som uppfyller alla kriterier – men desto svårare att veta om dessa önskemål är de rätta för en. Den 6 april öppnar Match därför en popup-kärleksakut, där en relationscoach hjälper dig att en gång för alla reda ut vad det är du egentligen söker i en partner, och baserat på vad ni kommit fram till plockar Matchs nya dejtingbot Lara fram förslag på perfekta matchningar åt dig.

Så funkar det
På mottagningen får besökarna träffa Sara Hermansson, relationscoach. Under en session med henne tar ni reda på vilka egenskaper du egentligen söker hos en partner. Du kanske tror att du letar efter en partner som gillar hemmamys och film, men i själva verket så är en sportig typ som inspirerar dig att hålla igång den rätta för dig. Efter sessionen hjälper Matchs dejtingbot Lara dig att hitta förslag på perfekta kandidater, baserat på vad relationsexperten hjälpt dig att komma fram till.

– Det finns en kollektiv tro på att kärlek och relationer börjar med tur. Den romantiska populärkulturen får oss att tro på fraser som ”plötsligt stod han bara där” eller ”det var ödet att vi var på samma ställe den kvällen”, och jag tror att vi gör oss själva en otjänst genom att tänka så. De flesta relationer bygger på att båda parter vet vad de verkligen letar efter. Och det är inte alltid lätt att veta! Med hjälp av mig och Lara kan man ta reda på det, säger Sara Hermansson, relationscoach.

Matchs popup-kärleksakut kommer att hålla öppet fredag den 6 april och lördag den 7 april, mellan kl. 09.00 och 18.00 vid Rådmansgatan i Stockholm. En session tar 45 minuter och är helt kostnadsfri. För att boka ringer du 0709 24 87 19. Efter samtalet med coachen får deltagare sedan hjälp att sätta upp ett konto på Match, där dejtingboten Lara hjälper till att hitta den perfekta dejten.

–  Att vara singel på jakt efter en ny dejt eller partner är inte alltid helt enkelt. Med et här initiativet får svenska singlar hjälp genom hela dejtingresan, från att identifiera en framtida partners önskvärda egenskaper till att låta vår nya dejtingbot Lara hitta kandidater som uppfyller just detta, säger Linnéa Rinäs, marknadschef på Match.

Om Lara

Genom att använda den senaste utvecklingen inom artificiell intelligens har Matchs innovationsteam tagit fram Lara – en artificiell dejtingcoach som hjälper användare med allt från att sätta upp en profil till att hitta en kompatibel dejt. Tack vare den nya teknologin är Lara inte begränsad till att bara besvara förprogrammerade frågor – hon kan svara på öppna frågor, analysera fram konkreta svar ur den stora mängd data som finns bland profilerna på Match och därigenom delta i en naturlig konversation. På så sätt hjälper Lara nätdejtarna med dejtingen, ända från start till mål! Lara finns till en början i Match-appen och på mobilsajten. Det går också att chatta med Lara via Facebook Messenger, och hon hittas på http://lara.match.se/.

För att boka en session på

Matchs popup-Kärleksakut;

Marie Marklund, Cohn & Wolfe
marie.marklund@cohnwolfe.com
+46 709 24 87 19

För mer information;

Linnéa Rinäs, Nordic Marketing Manager
linnea.rinas@eu.match.com
+44 7917 348 083

*Data baserad på extrapolering av en Ipsos ASI-undersökning genomförd 15-23 jan 2015, bland ett representativt urval av 2000 personer 18 till 65 i Sverige, detta har kombinerats med den totala populationen ur åldersgruppen (Eurostat 2013)

Om Match Sedan lansering 1995, är Match en av Sveriges ledande dejtingtjänster och erbjuder ett brett utbud av funktioner och tjänster.
Genom Matchs app, live- och ljudfunktioner samt singelevent, har singlar möjlighet att träffa likasinnade för att inleda en äkta kärlekshistoria. Genom en kombination av teknisk innovation, effektivitet och stöd (genom LiveCoaching-möten) och kundtjänst, erbjuder Match alltid nya tjänster för att skapa kärleksrelationer.
Match drivs av Meetic och dess systerbolag i Europa, som är en del av Match Group. Match Group är en ledande leverantör av digital teknologi utformad för att hjälpa människor att skapa meningsfulla relationer. För mer information, besök se.match.com