Match hjälper människor att starta något äkta – på riktigt

Äkthet. Ärlighet. Det har aldrig varit svårare att leva efter dessa värden, och samtidigt vara sann mot sig själv och andra. Omgivna av fejknyheter och filtrerade sociala media-versioner av omvärlden, verkar det som att falskhet har blivit en del av vårt dagliga liv.

Nätdejting är inget undantag från det kulturella skifte som sker, och singlar är under mer press än någonsin.

Den senaste tidens uppsjö av dejtingappar med låga trösklar har förvrängt romans till ett spel utan vinnare: fånga så många du kan, eller försök igen. Vi är vana vid att konsumera i överflöd, vilket numera även gäller kärlekslivet. Det är därför inte förvånande att 57% av singelkvinnor tycker att modern dejting är utmattande*.

Match är fast besluten att fortsätta kämpa för äkta möten, och vi har det viktigaste av allt: singlar som är hängivna att skapa något verkligt, på riktigt.

“Match är inte en gratistjänst, och en av fördelarna med det är att avgiften är en förpliktelse i sig. Vi vet att våra singlar har en äkta intention att hitta kärleken. Det är därför de använder vår tjänst”, säger Emilie Fautereau, europeisk varumärkes- och marknadschef för Match.

”Vi är inte de första som sett den ytlighet som är en trend i dejtingvärlden. Det är här Match kan göra skillnad: att hjälpa människor att påbörja något äkta, därför lanserar vi vår nya varumärkesplattfrom – Start something real,” fortsätter hon.

MATCH. START SOMETHING REAL.
Match vill uttrycka den nya positioneringen genom en kreativ kampanj som är vågad och effektfull. Kampanjen är skapad och genomförd av reklambyrån Marcel Worldwide, och inleds med att visa hur tom och blek en värld med brist på känslor är, för att med det som utgångspunkt visa styrkan i det som är äkta, vilket är vad Match vill erbjuda.

Kampanjen kommer lanseras i Sverige, Frankrike, Storbritannien, Tyskland, Italien, Nederländerna, Spanien och Norge på TV, digitalt och i biografer. Kampanjen har framställts i ett flertal format (6, 10, 20, 30 och 45 sekunder) och kommer ha sin start den 26 december 2018.

Länk till filmen: https://youtu.be/NFH1muhTmuI

Länk till kampanjsidan: http://startsomethingreal.se/

*Källa: Love Connection 2019 – The annual European reference study on singles and dating. Undersökningen är utförd av Kantar TNS på uppdrag av Meetic, från den 29 oktober till den 16

Follow us